top of page
חיפוש

איך לצאת מהסרט ולהציג יכולת שיא



אתם יודעים מה אתם צריכים לעשות בהתמודדות. עשיתם את זה מיליון פעמים באימונים.

אתם יודעים בדיוק מה הפעולות הנדרשות מכם, איך ומתי לעשות אותן. אתם גם מצליחים לעשות את כל הפעולות בצורה מוצלחת באימונים! אבל בהתמודדות עצמה פתאום הולכים אחורה, עושים פעולות שונות ממה שרציתם, מגיבים אחרת ממה שצריך, מסתבכים בפעולות "פשוטות", נמנעים מלקחת "סיכונים" ועוד התנהגויות שונות ומשונות.


למה זה קורה לכם? איך זה שדווקא כשחשוב, אתם לא מצליחים להביא את מה שאתם יודעים?

רוב הסיכויים שנלכדתם ברשת...


כמו דג חסר מזל שנתפס ברשת של דייג טברייני, ככה בדיוק אתם לכודים בראש שלכם,.

הראש שמכניס אתכם לסרט שגורם לכם פעם אחר פעם לעשות פעולות שנוגדות את מה שאתם רוצים, יכולים וצריכים לעשות.


איך אני נלכד? האם יש לי אפשרות לברוח(כן!)? איך עושים את זה? תשובות לכל השאלות האלו ופתרון אמיתי, יצירתי ויעיל, במאמר הבא.


וואו, איך ממשיכים את המאמר אחרי הפתיחה החזקה והבילד-אפ הזה? מה אם לא אצליח להעביר את המסרים בצורה טובה לכתב? יש מצב שיצחקו עליי ויגידו שאני סתם מאמן מנטלי מעפן! מה אם אנשים לא יאהבו את זה? הם בטח יתאכזבו! לא נראה לי שיקראו את זה בכלל, אז למה להתאמץ?

הנה גם אני נלכדתי ברשת!


קל לראות איך קבוצת המחשבות הללו או ה"סרט" שנכנסתי אליו בראש, יכולות בקלות לגרום לי למחוק את הקובץ, לסגור את הלפטופ, לוותר על הכתיבה, לקחת איזה נשנוש מהמקרר לפתוח את הטלפון ולבהות בסרטונים בטיקטוק של אנשים שמבהילים אנשים אחרים/ מהלכי ספורט מדהימים/ מתכונים מהירים וטעימים להורים וכו'.


הפעולות הללו, של לוותר על הכתיבה ולהעביר את הקשב והזמן במשהו אחר, יכולות בטווח הקצר לתת לי תחושת הקלה גדולה. זהו, אני לא צריך להתמודד עם המחשבות המטרידות והמלחיצות הללו יותר. אף אחד לא יתאכזב ממני או ילעג לי והנה התפנה לי מלא זמן. אבל בטווח הארוך ואולי אפילו כבר בערב(המאמר נכתב בבוקר), יתחילו הבעיות.


אני אהיה כ"כ מבואס מעצמי, מאוכזב מעצמי שלא כתבתי. מאוכזב שהייתי פחדן/עצלן/בינוני. אהיה מתוסכל ששוב לא הלכתי אחרי הרצון והחזון שלי למרות שיש לי את היכולות. שלא הצלחתי להפיץ את הכלים שיעזרו לכל ספורטאי, לא הצלחתי להראות את היכולת שלי לקהל, לא עשיתי מספיק כדי לקבל עוד הכרה ולקוחות נוספים. הנה, שוב ויתרתי, התעצלתי, פחדתי, נכנעתי, נכשלתי.

אופפפ! למה זה תמיד קורה לי???


אבל הנה, כתבתי את המאמר! איזה מזל שאני כבר מצליח לשים לב לכך, שהמחשבות האלו הן רק מחשבות. איזה מזל שאני מודע לזה שנכנסתי לסרט ושאני מסוגל לזהות את זה ולאמר לעצמי, "יובל! ברוך הבא להקרנת הסרט פסגת הפחד 2". הייתי בסרט הזה מלא פעמים. מלא פעמים נלכדתי בסרט, התעמקתי במחשבות שהציפו אותי ברגשות של לחץ/פחד/חוסר ביטחון ופעלתי בניגוד מוחלט לרצונות והערכים שלי ואח"כ התבאסתי והתאכזבתי מעצמי.


כיום אני מזהה שבליל המחשבות האלו הן רק סרט. אין בכלל חשיבות האם המחשבות נכונות או לא נכונות משום שאני מבין שהסרט הזה גורם לי לפעולות שנוגדות את הערכים שלי ומבאסות אותי. אני לא נלחם במחשבות האלו ומנסה למחוק אותן, אלא מקבל אותן ובוחר להתנתק מהאחיזה שלהן בי!

עכשיו, כשאני מזהה שנכנסתי לסרט, הזיהוי של המחשבות וההתבוננות בהן מ"הצד", גורם לי להתנתק מיידית מהאחיזה של המחשבות בי. אני מזהה שאלו רק מחשבות ותו לא וכשאני משוחרר מהאחיזה, נפתחת לי הזדמנות!


קוראים לזה נקודת בחירה. בנקודה הזו יש לי אפשרות לבחור האם אני הולך נגד הערכים שלי ועושה את כל הפעולות שגורמות לי בטווח הארוך להרגיש רע עם עצמי, או לחליפין עושה רצף פעולות מתוכננות מראש שתואמות את הערכים שלי ומביאות אותי בטווח הארוך לתחושה של גאווה ונחת.


רצף הפעולות שלי, שהכנתי מראש הן כדלקמן:

כשמזהה את המחשבות,אני אומר לעצמי בקול ציני וכאילו מפחיד ש"נכנסתי להקרנה של פסגת הפחד 2"

1. אני נושם 3 נשימות עמוקות ומרגיעות

2. אני מנער קצת את הידיים ומותח את הצוואר

3. אני מזכיר לעצמי למה זה מעולה שאמשיך לכתוב, מה המטרה מאחורי זה וכיצד זה יעזור לי.

4. אני מתחיל לכתוב מיד, אינטואיטיבית, מה שזורם לי בראש, בלי לחשוב ובלי למחוק.


וואו זה פשוט קסם! איזה מאמר יפה, פרודוקטיבי וחכם יצא לי. אני בטוח שרוב הקוראים הבינו את הרעיון ישתמשו בו ויתלהבו שזה עובד להם! כל הכבוד יובל, אני גאה בך!


בתחתית המאמר תוכלו לראות את הדיאגרמה לתהליך לדוגמא שמילאתי. מתחת לדיאגרמה, תמצאו קישור להורדת דיאגרמה ריקה אותה ניתן להדפיס ולמלא בעצמכם בסרטים המיוחדים שלכם!

ועכשיו תורכם. סדר הפעולות:

כתבו בדיאגרמה את קבוצת המחשבות המטרידות שלכם.

תנו שם לסרט שמתאים לקבוצת המחשבות. חשוב שהשם יהיה ציני או משעשע.

כתבו את הפעולות/התנהגויות שלכם כשאתם לכודים בסרט.

כתבו את הפעולות/התנהגויות שמתאימות לערכים שלכם, ואיך שאתם רוצים לפעול בהתמודדות.


בפעם הבאה שאתם מתחילים לחשוב על קבוצת המחשבות אמרו לעצמכם:

"אני מזהה שנכנסתי להקרנת הסרט (שם הסרט שלכם)"

הזיהוי הזה יגרום לכם להבין שאתם נמצאים בנקודת הבחירה ושם מה שנותר זה רק לבחור נכון.

אז תבחרו נכון...בהצלחה!




שחרור ממחשבות דיאגרמה
.pdf
הורידו את PDF • 150KB




319 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page