חיפוש

להפוך כל אימון לאיכותי

עודכן ב: מאי 17


בואו נצא מנקודת הנחה שכולם מתאמנים חזק וטוב, לפחות כל המתחרים הרציניים בכל ענף. נכון שיש הבדלים בין מאמנים, אבל בגדול ההבדלים באיכות האימון ברמות הגבוהות הם מינוריים. נניח שכולם מתאמנים חזק על טכניקה וכושר ועובדים עם תזונאי ומאמן מנטאלי צמוד. אז איך בכל זאת ניתן ליצור יתרון על היתר? התשובה היא איכות האימון. צריך להבין שאימון איכותי מחולק לשלושה חלקים חשובים:

1. הכנה לאימון

2. האימון עצמו

3. סיכום ולקחים

רוב הספורטאים, פשוט מגיעים לאימון בלי השלב המקדים והמסכם. אם תקפידו על שלושת השלבים הבאים, כל אימון יהיה איכותי יותר וההשפעה שלו תהיה ניכרת יותר.

1. הכנה לאימון

חלק זה גם מחולק לשלושה שלבים:

שלב א: הכנת הציוד הנדרש לאימון- לבדוק שכל מה שאני צריך לאימון קיים ונמצא במצב טוב.

שלב ב: כתיבת דגשים לאימון- לחשוב על מטרת האימון, על מה אני רוצה לשים דגש, מה אני רוצה להשיג באימון, איפה נפלתי בפעמים הקודמות, מה עליי לעשות כדי לשפר ודגשים שהמאמן נתן לי.

על בסיס החשיבה הזו, יש לרשום 5 דגשים לאימון במחברת האימונים שלי. הדגשים יכולים להיות הן מנטאליים והן מקצועיים. לדוגמא(מענף הכדורסל):

1. לשים לב לעבודת רגליים חזקה בהגנה

2. כשיש לי זריקה פנויה, לקחת אותה

3. אחרי טעות, לחפש מיד פעולה חיובית הגנתית

4. לדבר לעצמי בצורה מקדמת כל האימון

5. לשים לב לרמת העוררות שלי ולווסת בהתאם

לא צריך יותר מחמישה דגשים לאימון כדי לא לאבד מיקוד. אם יש יותר, שמרו אותם לאימון הבא. את הדגשים יש לקרוא שוב לפני הכניסה לאימון.

שלב ג: הגעה ברמת עוררות טובה- בדרך כלל באימון, רמת העוררות שלי נמוכה מהנדרש ואני לא בטירוף ובהשקעה של תחרות או משחק. לכן, חשוב להרים את עצמי ולהלהיב את עצמי לפני האימון כדי שאתן את כל כולי באימון. ניתן לעשות זאת על ידי הקשבה למוסיקה מלהיבה ומעוררת, דיבור עצמי מלהיב("קדימה תותח", "תן את הכול עכשיו" וכו'), ספרינטים וקפיצות, צעקות וצחוק פרוע. כל זאת כדי שתעלו לכל אימון עם עיניים פעורות ורעבים להשקעה. בכל אימון, אבל בכל אימון, אני חייב לתת את הכול. אחרי שהגעתי ברמת עוררות מתאימה ואני יודע על מה לשים דגש ומה אני רוצה להשיג באימון, אני מוכן להתחיל באימון עצמו.

2. האימון עצמו

באימון עצמו חשוב לשים לב לדגשים של המאמן ולהתייחס לדבריו כאל שיעור ולא כאל ביקורת. לא להיכנס לפינות אישיות ולהיעלבויות אלא רק עבודה מקצועית טהורה. כל הערה של המאמן יש לתרגם ולתת לעצמי הוראה מקצועית קצרה וברורה.

לדוגמא:

המאמן: "מה אתה עושה?? אמרתי לך כבר 1000 פעמים לרדת נמוך!"

תרגום לעצמי: "כופף יותר ברכיים"

חשוב לפרגן לעצמי במהלך האימון על ביצוע טוב וליהנות מהאימון. לחייך ולהשתעשע, להיות אנרגטי ונמרץ, לדחוף את עצמי קדימה כשמתעייף("קדימה תותח!") ולא להוריד רגל מהגז. המנוחה היא אחרי האימון...

3. סיכום ולקחים

אחרי שמגיעים הביתה, מתקלחים ואוכלים משהו, יש לשבת עוד 5-10 דקות לניתוח והפקת לקחים. מוציאים את מחברת האימונים ועוברים על רשימת הדגשים מלפני האימון. שואלים את השאלות הבאות: האם עמדתי בכל הדגשים שלי? במה לא עמדתי ולמה? מה עליי לעשות כדי לעמוד בהם בפעם הבאה? אילו הערות העיר לי המאמן היום? אחרי החשיבה הקצרה, רושמים במחברת האימונים את המסקנות מהחשיבה ומסרים עיקריים שלמדתי מהאימון האחרון. את המסרים והלקחים האלו תדגישו לעצמכם לקראת האימון הבא.

אחרי שסיימתם, מגיע שלב ניקוי הראש. מניחים את המחברת במגירה ומתעסקים אך ורק בדברים שלא קשורים כלל וכלל לספורט שלי. כל זאת עד שמגיעים להכנה לאימון הבא... בהצלחה!


0 צפיות
אני איתך, כל הדרך להצלחה שלך! יובל לבסקי.