top of page
חיפוש

איך להעלות את מעמדך בקבוצה


איך להעלות את מעמדך בקבוצה ולשחק יותר?

שחקנים בספורט קבוצתי מתמודדים לעיתים קרובות עם קשיים הנובעים מן התחרות על מקום בהרכב הקבוצה ומעמדם בקבוצה. לא פעם אני שומע משחקנים איתם אני עובד טענות לגבי המאמן שלא סופר אותם או לא משתף אותם מספיק. הערות כמו: המאמן לא מבין אותי, הוא מכניס שחקנים פחות טובים ממני, מוציא אותי אחרי כל טעות, לא מעריך את היכולת שלי, לא נותן לי צ'אנס, יורד עליי, אוהב את השחקן האחר בעמדה שלי וכו' נפוצות עד מאוד.

יכול להיות שחלק מההערות האלה באמת נכונות, אך שחקן שמגיע למקום הזה ובעל גישה כזו, יגרום לתהליך שלילי של התדרדרות היחסים עם המאמן, חוסר אמון וחוסר אנרגיה, השקעה נמוכה וישיבה ממושכת יותר על הספסל. על מנת לצאת מהמעגל השלילי הזה, חשוב להבין מספר דברים פשוטים:

1. המאמן הוא הבוס שלך

2. למאמן חשוב שהקבוצה תצליח

3. רוצה לשחק? עשה את הבוס מרוצה!

מצד אחד, כל שחקן רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר. כמעט לכל שחקן חשובה הקריירה האישית על פני הצלחת הקבוצה. לא נעים להודות אך זו עובדה. עובדה לגיטימית לחלוטין. מצד שני, למאמן חשובה יותר הצלחת הקבוצה, לא הצלחתך האישית! המאמן, כמוך, רוצה להתקדם באופן אישי כמה שיותר והוא יעשה זאת כשהקבוצה תצליח ותגיע להישגים.

לעיתים שני הצדדים האלה יוצרים התנגשות, אך ניתן בהחלט לשלבם בהרמוניה עם מעט חוכמה והבנה. בכל קבוצה בה אתה נמצא, הצלחת הקבוצה היא הצלחתך האישית! ככל שתעשה יותר למען הקבוצה, תקבל יותר גם עבור עצמך.

אתה רוצה לשחק יותר? תפסיק להיות ממורמר, תפסיק לעשות פרצופים, עשה את המאמן מרוצה! גרום לו לסמוך עלייך, תראה למאמן שאתה מקבל את מרותו ומאמין בו. ברר איתו בשיחה אישית מה הוא רוצה ממך, מה הוא מצפה ממך לעשות על המגרש, כיצד הוא מצפה ממך להתנהג ומה יגרום לו להיות מרוצה ממך.

גם אם אתה לא מאמין במאמן ב%100, ברגע שיש לך את המידע הזה, תבהיר למאמן שמעכשיו אתה בצד שלו והוא יכול לסמוך עלייך שתעשה כל מה שהוא יבקש בצורה הטובה ביותר. תן למאמן תחושה שאתה מאמין בו וסומך עליו.

לאחר השיחה, רשום לפנייך מספר עקרונות מקצועיים וערכיים שחשובים למאמן, קרא אותם לפני כל אימון\משחק, חשוב היכן אתה יכול להביא אותם ליידי ביטוי ועשה הכול על מנת לעמוד בהם. בסוף האימון\משחק קרא אותם שוב ובדוק האם עמדת בהם ומה יש לעשות בפעם הבאה על מנת לעמוד בעקרונות ברמה גבוהה יותר.

כשתשכנע את המאמן שאתה ממושמע, שאתה קשוב לו ועושה כמיטב יכולתך לרצות אותו, כשתשכנע את המאמן שאתה עושה את המיטב להצלחת הקבוצה אז תקבל יותר דקות משחק ותשפר גם את יכולתך האישית.

אז עזוב את משחקי הכבוד, שים בצד את הפרצופים והלכלוכים, פתח עוד היום בדרך חדשה וחיובית, בנה את האמון בהדרגה וכך תזכה גם לבנות את עצמך!


282 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page